Pomůže Africe rekolonizace?
Autor: Martin Horák | Publikováno: 12.06.2013 | Rubrika: Svět
Ilustrace
„Posledních 60 let dění v Africe jednoznačně ukazuje, že jedinou nadějí pro stabilitu většiny tamních zemí je opětovná kolonizace.“ napsal Jakub Sobotka v diskuzi pod článkem o Nigérii. Nesouhlasím, i když z důvodů jiných než politicky korektních.

„Posledních 60 let dění v Africe jednoznačně ukazuje, že jedinou nadějí pro stabilitu většiny tamních zemí je opětovná kolonizace.“ napsal Jakub Sobotka v diskuzi pod článkem o Nigérii. Nesouhlasím, i když z důvodů jiných než politicky korektních.

Šlo o článek Prezident Nigérie vyhlásil válku islamistům. V zemi platí výjimečný stav

Stručný obsah je ten, že prezident Nigérie se rozhodl nasadit armádu proti muslimům z organizace Boko Haram, kteří systematicky vraždí a vyhání křesťany v několika severních státech Nigerijské federace.

 

Vím, že v rozporu s multikulti lžemi, kterým jsou žel učeny i naše děti ve školách, skutečná historie vypadala tak, že evropská kolonizace znamenala pro drtivou většinu zemí výrazné pozdvihnutí kulturní, mravní i duchovní. I tam, kde se kolonizátoři chovali drsněji, se pořád k domorodcům chovali lépe než se k sobě chovali jednotlivé kmeny vzájemně – ono v rozporu s teoriemi Rousseaua a spol. o dobrém divochovi žijí divoši skuteční v permanentním válečném stavu kmen s kmenem, vesnice s vesnicí a navíc obvykle na pokraji smrti hladem, o nemocnosti ani nemluvě. Ani muslimské sultanáty, jako například sukutský na území dnešní Nigérie, neznamenaly velkou civilizovanost, o právech a svobodách dle šaríji ani nemluvě.

 

Po „osvobození od koloniálního jha“ se pak většina těchto států začala přibližovat k původnímu divošskému stavu – hromadné vraždy a hospodářský úpadek byl toho důsledkem. V některých státech pak k tomu došlo až po pádu vlády bělochů - například Rhodésie, dnes Zimbabwe, byla značně bohatou zemí a velkým vývozcem potravin, dnes je odkázána na humanitární dodávky, jinak by tam zuřil hladomor, s nimi jenom pádivá inflace a cholera.

 

Proto návrh pana Sobotky do značné míry chápu, i když zásadně nesouhlasím. A to z důvodů na straně potenciálních rekolonizátorů i rekolonizovaných

Začnu od lesa – připomeňme 2 rozsudky

1.O střelci, co střílel kuší ,

2.O někom, kdo jiného bezdůvodně brutálně napadl .

Kdo si myslíte, že takovouto „spravedlnost“ by bylo žádoucí zavádět v Africe, můžete se svým názorem blýsknout v diskuzi. Rád si ho přečtu. A to na tom ještě ČR není asi tak špatně jako mnoho západnějších států, ve kterých již existují větší oblasti, obvykle obývané muslimy, do kterých se již neodváží ani policie, o jiných přizpůsobivých občanech ani nemluvě, ba ani dopravní prostředky tam nejezdí (mladíci rozbíjeli okna), takže co se tam přesně děje, o tom se můžeme jen dohadovat, stejně jako o tom, zda tam platí spíše prosté právo silnějšího anebo již islámské právo šaríja.

 

Nějak si nedokážu představit, jak by státy, které nedokážou vynutit platnost svého práva ani na předměstích svého hlavního města, dokázali nastolovat právo a spravedlnost ve velkých a lidnatých státech dnešní Afriky. Zbrojní převaha, kterou (zatím) Evropané mají, totiž na kolonizaci nestačí. Stačí jedině na nadělání více škody než užitku, jak se jim to povedlo třeba v rámci takzvaného Arabského jara, kdy sice dopomohli k pádu drsných diktátorů, jenže skrze demokracii se po nich dostali k moci pravověrní muslimové, kteří budou mnohem nebezpečnější i nám, o tamních křesťanech či Izraeli ani nemluvě.

 

A teď k těm adeptům na kolonizaci. Chápu, že kdo čte jen běžná naše média, soustřeďující se hlavně na násilí, nehody a katastrofy, netuší, že to nejdůležitější, co se ve velké části světa (s výjimkou hlavně Evropy) v posledních dvaceti letech děje, je masová christianizace. Snad nejvíce se to týká právě mnoha zemí na jih od Sahary. Asi prvním státem, kde přeměna pohanů a muslimů na křesťany změnila následně zásadně i poměry na většině území státu (snad s výjimkou jejího severu), byla Uganda.

 

O tomto státu jsem nedávno četl reportáž v Životě víry. Byla od člověka, který byl v Kampale poprvé v devadesátých letech a pak o 10 let později. Poprvé stála před hotelem, kde bydlel, skupina samopalníků a rozhodně se nedoporučovalo chodit do města dále než tito dohlédli. Podruhé stáli před tímtéž hotelem znudění vrátní s novinami a procházet se městem a hovořit s místními bylo zcela bezpečné. Místo bylo stejné, černoši stejně černí, to jenom Alláha a démony woodoo vystřídal Ježíš.

 

Nigérie je z jeden více států oblasti, kde podobný proces nastal o něco později. Po dekolonizaci v roce 1960 to byl stát převážně muslimský a pohanský a podle toho to tam taky vypadalo – jeden krvavý diktátor a defraudant státních peněz střídal druhého. Jenže v posledních asi 10 letech se zde konaly masové evangelizace pod vedením Reinharda Bonnkeho (jeho stránky zde ) a dalších evangelistů, díky kterým podíl Ježíšových učedníků v asi 170ti miliónovém státě již přesáhl 50% a dále rychle roste. Čemuž se zbylí muslimové brání způsobem pro islám typickým, tj. terorem.

 

Již násilnosti, které tam vypukly po poslední volbě prezidenta, byli hlavně o tom, že po demokratickém vítězství křesťana si muslimové uvědomili, že muslim již nemá šanci žádné další celostátní volby vyhrát. A násilnosti v severních státech pak o tom, že se muslimové snaží tyto státy, ve kterých mají dosud převahu, „očistit“ od křesťanů a odtrhnout od Nigerijské federace, aby tam mohli zavést islámské právo šaríja, které odpadnutí od islámu trestá smrtí.

 

Článek, na který pan Sobotka reagoval, pak (bez patřičného vysvětlení) de facto pojednává o tom, že se křesťanský prezident již cítí dostatek silný na to, aby zavedl silou právo a pořádek i do spolkových států Nigérie, kde místní, nejspíš islámské, vlády pořádek zavést nedokážou nebo nechtějí. Nejspíš ví, že v bibli je o vládci psáno:

 

Boží zajisté služebník jest, tobě k dobrému. Pakli bys zle činil, boj se; neboť ne nadarmo nese meč. Boží zajisté služebník jest, mstitel zůřivý nad tím, kdož zle činí. (Římanům kap.13, verš 4, schválně jsem použil kralický překlad, protože v něm to obzvlášť vyzní)

 

Tak mě napadlo, že by nebylo od věci se ho zeptat, zda by nevzal jeden melouch ve Stockholmu či alespoň v Duchcově.

 

A protože časy se skutečně mění, dnes již naopak nigerijský evangelista Ikenna Chukwubuike působí v Česku. Jeho ohnivá kázání (anglicky z českým překladem jeho manželky) si lze najít na YouTube.

 

Převzato  z mého blogu