Za ČSSD šla do voleb muslimka v hidžhábu
Autor: Prvnizpravy.cz | Publikováno: 20.09.2011 | Rubrika: ČR
Ilustrace
Čeští muslimové se stále více začínají zapojovat do politiky. Například v minulých komunálních volbách kandidovala za ČSSD muslimka v šátku.

Jmenuje se Štěpánka Lejla Ahmed Jasim a kromě toho, že je aktivní mezi sociálními demokraty, silně se angažuje i v arabsko-muslimské komunitě.

Pravidelně chodí do brněnské mešity a v komunálních volbách v roce 2010 kandidovala do zastupitelstva v Hrušovanech u Brna.

Na fotografii je v přítomnosti dnešního předsedy ČSSD Bohuslava Sobotky a poslance ČSSD Jeronýma Tejce.

O tom, že nedávné volby byly první, kdy se na kandidátkách začali objevovat čeští muslimové, psal už před časem bloger a zakladatel serveru Mediaoislamu.cz Jiří Novotný, který se dlouhodobě zabývá sledováním muslimské komunity v České republice.

Upozornil na dalšího brněnského kandidáta muslimského vyznání, starostu městské části Starý Lískovec Libora Matouše, který kandidoval paradoxně za Suverenitu, která přitom často vystupuje ostře proti imigraci.

Matouš je ale český konvertita a svou víru skrývá tak dobře, že muslimské vyznání se mu dařilo úspěšně popírat. Prý si kvůli kandidatuře oholil islámský plnovous.

Do komunálu na Příbramsku se chtěla dostat i další česká konvertitka Soňa Diartová, která sama sebe představuje jako podnikatelku s textilem a žila roky mezi saudskoarabskou smetánkou, kam se přivdala.

Na případ muslimky kandidující za ČSSD upozornil český muslimský aktivista Lukáš Lhoťan, který o tomto a dalších příbězích z islámské komunity píše ve své nové knize "Islám a islamismus v Česku", která vyjde na konci září.

Byl to ostatně Lhoťan, který upozornil na vazby zmiňovaného Matouše na brněnskou mešitu - Matouš má být rodinný přítel Muniba Alrawiho a Alrawi mu měl slíbit, že by v případě, kdyby se na Matoušovu víru dotazovali novináři, by jeho příslušnost k mešitě popřel.

Lhoťanova publikace mapuje vývoj české muslimské komunity a její ovlivnění saúdskoarabským islamismem (wahabismem). Přináší komplexní zpracování působení různých organizací po roce 1989.

V knize je popsán vývoj muslimské komunity na našem území, vnitřní konflikty a problémy s nedodržováním českých zákonu ze strany některých muslimských organizací. Podklady se staly nejen dokumenty a texty vydané samotnými muslimy, ale i analýzy a komentáře předních odborníků na problematiku islamismu a islámu (Mareš, Mendl, Randák apod).

Součástí textu je také doslov, v němž autor rozebírá hlavní kontroverze kolem působení islamismu v České republice, postupující islamizaci a možné problémy s prudce narůstající populací českých muslimů ovlivněných islamismem.

www.prvnizpravy.cz

čtěte také:

Projevy neonacismu mezi mladými pražskými muslimy

Prohlášení AntiMešita k Prohlášení Křesťansko-sociální platformy ČSSD

Časopis Ekonom o Eurabia.cz: Komu vadí muslimové

Hrozí v Brně střety mezi Araby a Rómy?

Tento týden již druhá česká muslimka opustila islám