"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)

Je multikulturní soužití možné? Přestávám věřit, že ano

Autor: Lukáš Lhoťan | Publikováno: 17.5.2011 | Rubrika: Multikulturalismus
Ilustrace

Je to dobrá otázka, je multikulturní soužit možné? Určitě možné je, ale vyžaduje to určité podmínky. Například, aby chtěli multikulturně soužit všechny složky společnosti. Není možné, aby část společnosti propagovala multikulturní soužití a druhá část viděla v multikulturním soužití pouze nástroj vedoucí k uchopeni moci. A znepokojení z takového vývoje ve mně zvolává ideologický vývoj v Muslimské obci Praha a Islámské nadaci Praha.

Je multikulturní soužití možné? Přestávám věřit, že ano
Je to dobrá otázka, je multikulturní soužit možné? Určitě možné je, ale vyžaduje to určité podmínky. Například, aby chtěli multikulturně soužit všechny složky společnosti. Není možné, aby část společnosti propagovala multikulturní soužití a druhá část viděla v multikulturním soužití pouze nástroj vedoucí k uchopeni moci. A znepokojení z takového vývoje ve mně zvolává ideologický vývoj v Muslimské obci Praha a Islámské nadaci Praha.
Jako příklad bych rád uvedl páteční kázáni z 13 května 2011 v němž Ammar Abbás, Palestinec žijící v Praze člen vedeni Islámské nadace v Praze a bratranec palestinského prezidenta Mahmuda Abbase, vyzývá pražské muslimy aby si uvědomili, že uplatňováni fyzických trestů je jejích povinnost a Alláh není shovívavý a milosrdný:
„Beduín vstoupil do mešity a začal se modlit za imámem Abú Hanífou, který recitoval verš: "Zloději a zlodějce utněte ruce jejich v odplatu za to, co provedli, a jako varovný příklad od Alláha! A Alláh je shovívavý, smilovný." Beduín ho opravil v jeho recitaci slovy: "Alláh je Mocný nade vším, Moudrý." Po ukončení modlitby se ho imám zeptal: "Znáš Korán zpaměti?" Odvětil, že ne. "A znáš tuto kapitolu?" Odvětil, že ne, dokonce ani ten samotný verš. A tak se imám divil, jak to, že neumí a opravuje!? Řekl: "Kdyby Alláh chtěl soudit mezi lidmi jako "shovívavý, smilovný" nepředepsal by jim odplatu. Ale jako "mocný" předepsal zloději a zlodějce podle Jeho moudrosti utnout ruce jejich v odplatu za to, co provedli." A beduín měl pravdu.“
Pokud někdo věří v takovéto příběhy, které mají ospravedlnit brutální fyzické tresty, jak si můžeme být jisti, že pokud jednoho dne dosáhne ve společnosti většiny nepřistoupí i k dalším pravidlům, stanovenými ortodoxními muslimskými duchovními, jako je trest smrti za odpadlictví od islámu, nebo praktikováni ortodoxních muslimských diskriminačních zákonů vůči nevěřícím?
A za zmínku stoji také tato pasáž  z kázáni představitele Islámské nadace:
„Když stál Chálid ibn al-Walíd před svými nepřáteli v jedné z bitev, aby jim ukázal ctihodnost a sílu muslimů řekl: "Odevzdejte se a budete žít v míru, staňte se našimi chráněnci a plaťte daň, a pokud ani to nechcete, tak vězte, že k vám přicházím s lidem, kteří milují smrt tak, jako vy milujete pití vína."“
Jak jsem se zmínil již výše, multikulturní společnost je možná pouze tam, kde ji chtějí všechny složky společnosti. Z projevu tohoto představitele Islámské nadace, al nemám dojem, že by jim doopravdy šlo o multikulturní společnost.Možná o multikulturní společnosti hovoří před návštěvníky, medii a českou společnosti, ale z tohoto kázáni je zřejmé, že vidi islám jako politickou ideologii, která má vládnout světu.
Toto co dnes kážou v českých mešitách není ten islám, který zde v 90 letech 20 století prezentovali tehdejší muslimové, dnes již nejde o prezentaci islámu jako milosrdenství, ale jako politické ideologie usilující o nadvládu nad společností a jinými lidmi. Můžeme se pak divit občanům, že stále více odmítají představu multikulturalismu a soužití s muslimy v míru? Já se již prakticky nedivím. A je to díky právě ovládnutí české muslimské komunity a většiny mešit islamisty bohatě financovanými ze soukromých zdrojů Saudské Arábie a dalších islamistů.

Jako příklad bych rád uvedl páteční kázáni z 13 května 2011 v němž Ammar Abbás, Palestinec žijící v Praze člen vedeni Islámské nadace v Praze a bratranec palestinského prezidenta Mahmuda Abbase, vyzývá pražské muslimy aby si uvědomili, že uplatňováni fyzických trestů je jejích povinnost a Alláh není shovívavý a milosrdný:

„Beduín vstoupil do mešity a začal se modlit za imámem Abú Hanífou, který recitoval verš: "Zloději a zlodějce utněte ruce jejich v odplatu za to, co provedli, a jako varovný příklad od Alláha! A Alláh je shovívavý, smilovný." Beduín ho opravil v jeho recitaci slovy: "Alláh je Mocný nade vším, Moudrý." Po ukončení modlitby se ho imám zeptal: "Znáš Korán zpaměti?" Odvětil, že ne. "A znáš tuto kapitolu?" Odvětil, že ne, dokonce ani ten samotný verš. A tak se imám divil, jak to, že neumí a opravuje!? Řekl: "Kdyby Alláh chtěl soudit mezi lidmi jako "shovívavý, smilovný" nepředepsal by jim odplatu. Ale jako "mocný" předepsal zloději a zlodějce podle Jeho moudrosti utnout ruce jejich v odplatu za to, co provedli." A beduín měl pravdu.“

Pokud někdo věří v takovéto příběhy, které mají ospravedlnit brutální fyzické tresty, jak si můžeme být jisti, že pokud jednoho dne dosáhne ve společnosti většiny nepřistoupí i k dalším pravidlům, stanovenými ortodoxními muslimskými duchovními, jako je trest smrti za odpadlictví od islámu, nebo praktikováni ortodoxních muslimských diskriminačních zákonů vůči nevěřícím?

A za zmínku stoji také tato pasáž  z kázáni představitele Islámské nadace:

„Když stál Chálid ibn al-Walíd před svými nepřáteli v jedné z bitev, aby jim ukázal ctihodnost a sílu muslimů řekl: "Odevzdejte se a budete žít v míru, staňte se našimi chráněnci a plaťte daň, a pokud ani to nechcete, tak vězte, že k vám přicházím s lidem, kteří milují smrt tak, jako vy milujete pití vína."“

Jak jsem se zmínil již výše, multikulturní společnost je možná pouze tam, kde ji chtějí všechny složky společnosti. Z projevu tohoto představitele Islámské nadace, ale nemám dojem, že by jim doopravdy šlo o multikulturní společnost.Možná o multikulturní společnosti hovoří před návštěvníky, medii a českou společnosti, ale z tohoto kázáni je zřejmé, že vidi islám jako politickou ideologii, která má vládnout světu.

Toto co dnes kážou v českých mešitách není ten islám, který zde v 90 letech 20 století prezentovali tehdejší muslimové, dnes již nejde o prezentaci islámu jako milosrdenství, ale jako politické ideologie usilující o nadvládu nad společností a jinými lidmi. Můžeme se pak divit občanům, že stále více odmítají představu multikulturalismu a soužití s muslimy v míru? Já se již prakticky nedivím. A je to díky právě ovládnutí české muslimské komunity a většiny mešit islamisty bohatě financovanými ze soukromých zdrojů Saudské Arábie a dalších islamistů.

lukaslhotan.blog.iDNES.cz

5424 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Průzkum
U imigrantské kriminality pachatele radši zatajovat? V případě ubití francouzského řidiče MHD imigranty média striktně neuvádí, že šlo o imigranty. Váš názor?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď