"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)

Z kuchyně Dr. Sáňky aneb duchovní strava českých muslimů (část VI.)

Autor: Karolina Kopecká | Publikováno: 3.7.2006 | Rubrika: ČR
Ilustrace

Když jsem před nějakým časem po e-mailu diskutovala s RNDr. Vladimírem Sáňkou o vraždách ze cti, manželstvích z donucení a jiných zvycích, které imigranti z islámských zemí přináší do Evropy, napsal mi, že právě proto je zapotřebí, aby byli muslimové lépe vzdělaní v pravém islámu.

Ve studiu islámu se čeští muslimové z mešity na Černém mostě opírají o duchovní pokyny Dr. Júsufa al-Qaradáwího. Tento 82 letý sunnita, islámský profesor a šejk vydávající fatwy, je uznávanou autoritou mnoha muslimů. Díky jeho pravidelným pořadům na TV Al-Džazíra ho mohou prostřednictvím satelitního vysílání sledovat i miliony evropských muslimů. Júsuf al-Qaradáwí je považován za člověka, jenž dokáže spojit islámské tradice s pokrokovými hnutími uvnitř islámu.

Pokud však jeho pořady sledujeme, velmi brzy ztratíme orientaci v tom, kdo je a kdo není tolerantním a pokrokovým muslimem. Často se tolerantní muslimové od těch radikálních liší jen v tom, že si přejí nastolení islámského práva šaría „populačně demokratickými prostředky“ nebo že trestům smrti pro cizoložníky říkají „nutná obrana pravých hodnot“.

Následující článek obsahuje některé méně známé výpovědi Dr. Qaradáwího a určitě stojí za zamyšlení.

„Boj proti okupantům Iráku a Palestiny není právem muslimů, je svatou povinností všech muslimů.“

Reportér: Jak by měl být potrestán homosexuál nebo lesbická žena? Zmínili jsme příběh lidí ze Sodomy, a jak je Alláh potrestal, ale jak by měl být někdo, kdo se dopustí této odporné věci, trestán dnes?

Odpovídá Júsuf al-Qaradáwí: Stejný trest jako pro každého jiného sexuálního zvrhlíka – stejný jako pro smilníka. Myšlenkové školy se neshodují ohledně trestu. Některé říkají, že by měli být trestáni jako smilníci, a pak rozlišujeme mezi ženatými a svobodnými muži, a mezi vdanými a neprovdanými ženami. Jiní říkají, že bychom je měli shodit z vyvýšeného místa, jak to Bůh udělal s lidmi ze Sodomy. Někteří říkají, že bychom je měli upálit atd. Nepanuje v tom názorová shoda.
TV Al-Džazíra, 5. června 2006

Júsuf al-Qaradáwí: Sharon a jeho banda kriminálníků nejsou považováni za teroristy a [Američané] dávají najevo pochopení jejich postojů, říkají, že se brání, zatímco palestinské postoje chápány nejsou. Oni jsou považováni za teroristy a každý, kdo je podporuje, brání je nebo stojí při nich, je považován za teroristu, tak jako oni. Já jsem terorista a jsou jimi také Dr. Amara, šejk Kubeisi a Dr. Al-Bashir. My všichni jsme teroristé, protože říkáme, že mají právo na sebeobranu, a protože povolujeme tyto mučednické akce a nazýváme je „mučednickými“ akcemi a odmítáme ty, kteří je nazývají sebevražednými akcemi, protože jsou vším jen ne sebevraždou. Mají právo se bránit. Občas může být zraněna žena nebo dítě. Zaprvé, v izraelské společnosti jsou dokonce i ženy verbovány do armády. Izraelská společnost je militaristická do morku kostí. Muži a ženy jsou verbováni do pravidelné armády nebo do zálohy. Pokud jsou zraněny děti, jsou zraněny neúmyslně. To jsou nezbytnosti války.
TV Iqra, 12. března 2006.

Júsuf al-Qaradáwí: V naší válce s Źidy jde o území, bratři. To musíme pochopit. Kdyby nebývali ukořistili naši zem, nebyla by mezi námi válka. Bojujeme s nimi ve jménu islámu, protože nám islám káže bojovat s každým, kdo drancuje naši půdu a okupuje naši zemi. Všechny školy islámské jurisprudence – sunnité, šíité, ibadíja – a všechny staré a moderní školy jurisprudence – se shodují, že každý uchvatitel, který okupuje byť jen jediný coul země muslimů, musí čelit odporu. Muslimové dané země musí vést hnutí odporu a zbytek muslimů jim musí pomáhat. Pokud lidé dané země nejsou schopní nebo ochotní, musíme bojovat, abychom bránili zemi islámu, i když to místní [muslimové] vzdají. Nesmí nikomu dovolit sebrat islámu ani jediný kousek země. Z tohoto důvodu bojujeme s Židy. Bojujeme s nimi... Naše náboženství nám tak káže... Bojujeme ve jménu náboženství, ve jménu islámu, který činí z tohoto džihádu individuální povinnost, které se účastní celý národ, a každý, kdo je zabit v tomto [džihádu], je mučedníkem. Proto jsem vynesl, že mučednické akce jsou povoleny, protože mučednická smrt je podstoupena pro Alláha a duše je obětována pro Alláha. Neoddělujeme islám od války. Naopak, oddělování islámu od války je důvodem k naší porážce. Bojujeme ve jménu islámu.
Katarská TV, 25. února 2006.

Júsuf al-Qaradáwí: Dr. Said Ramadhan (Al-Bouti) zdůraznil legitimitu obrany a řekl, že je to legitimním právem v Palestině a Iráku. Myslím si, že není postačující říci, že je to legitimní právo, protože právo je něco, čeho se lze zříci. Je to povinnost. Všichni učenci říkají, že obrana okupované vlasti je povinností jednotlivců, která se vztahuje na každého muslima. Zredukování této povinnosti na „právo“, kterého se lze zříci – je určité zlehčení.

Tento bod musíme vyzdvihnout a zdůraznit, tedy že právo těch, kdo brání svou vlast, není pouze právem, ale je také jejich povinností. Udivuje mě, co Dr. Muhammad Rafat Othman řekl.

Nemá to nic společného se sebevraždou. Takový člověk nechce spáchat sebevraždu, ale spíše chce způsobit velkou újmu nepříteli, a toto je jediná metoda, kterou může ke způsobení takové újmy použít. Jelikož tato metoda neexistovala v minulosti, nemůžeme o ní najít rozhodnutí ve staré jurisprudenci. Můžeme najít výnos o vtrhnutí mezi nepřátele a riskování vlastního života, dokonce i v případech jisté smrti – nechť tomu tak je. Pravda je, že bychom měli upustit od vznášení této otázky, protože pochybování o tom je jako přidání se na stranu sionistů a Američanů v odsuzování našich bratrů v Hamásu, džihádu, islámských frakcích a hnutích odporu v Iráku. Je to jako bychom se k nim přidávali.
TV Iqra, 22. srpen 2005

Rozhovor se zadrženým sebevražedným útočníkem: Během minulého ramadanu jsem jel na pouť do Mekky. Četl jsem si v mešitě Korán a všiml jsem si muže, který vypadal dobrosrdečně a čestně. Seděli jsme tam a hovořili o stavu národa a o tom, jak zeslábl a degradoval. Měl syrský akcent. Řekl mi o džihádu a mudžahedínech v Iráku, jak se jim daří a tak dál. Chválil je a děkoval Alláhovi, ale řekl, že potřebují muže. Řekl jsem mu, že bych rád šel do Iráku a (zeptal jsem se) zda by mi mohl pomoci se tam dostat. Řekl mi: „Znám muže v Qamishli, který se jmenuje Abd al-Azíz." Syřan, se kterým jsem se setkal v Mekce, se jmenoval Salem a muž v Qamishli byl Abd al-Azíz. Četl jsem zprávu 26 kleriků a (slyšel jsem) nějaké výklady a kázání z „For you, Baghdad“, a také od šejka al-Anzího a dalších doktorů, kteří se objevují v televizi, např. Dr. Júsufa al-Qaradáwího, který vynesl (fatwu) výnos, že každý Američan v Iráku musí být zabit. Američané zabíjejí a Iráčané jim vzdorují – to je obrázek, který byl vyryt do mé mysli.
TV Al-Iraqiya (Irák), 31. března 2005

Šejk Dr. Júsuf al-Qaradáwí: Někteří klerikové se staví proti mučednickým (tj. sebevražedným) akcím v Palestině. Těmito akcemi Alláh vynahradil Palestincům jejich nedostatečnou sílu. Nemají na rozdíl od sionistů helikoptéry Apache, bojová letadla, tanky, řízené střely. Alláh jim to vynahradil těmito lidskými bombami. To je božská spravedlnost. (Bůh) dává slabým zbraň pro sebeobranu, proti které silní, přes jejich vojenský a jaderný arzenál, nic nezmohou. Jsou tací klerikové, kteří to odsuzují a dokonce říkají, že jsou to sebevražedné útoky, které nejsou v islámu povoleny. Potřebujeme náboženský zákon, který tuto otázku objasní. Na druhou stranu najdete mezi těmi, kdo tvrdí, že vedli džihád, lidi, kteří opustili Američany, Židy a sionisty. Opustili nepřátele a namířili své šípy na své vlastní lidi.
TV Al-Džazíra (Katar)

S využitím materiálů www.memritv.org

3152 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Čtěte také

Eurabia.cz

Video: Kořeny rusofobie v USAImigranti ve Francii ubili řidiče MHD(Multi)kulturní vložka: Azylant v Německu znásilnil 83-letouOslavný projev europoslankyně hnutí ANO Charanzové na adresu nové německé vůdkyně EU říšeDnešní Západ je jako kdysi SSSR. Věda se musí podřídit ideologickým dogmatům a falšuje se

ePortal.cz

Turečtí Šedí vlci ve vídeňských ulicíchSluníčkáři chtějí vyvolat anarchii a urychlují svou revoluci a totální převzetí moci. Buď se budeme bránit, nebo náš svět zanikne

euPortal.cz

Nenávist, lži a manipulativní desinformace.Tak se mainstremoví aktivisté snaží zničit alternativní zpravodajské webyPápež František vyzýva Katolíkov, aby neinvestovali do firiem, ktoré podporujú potraty

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

euServer.cz

Koněvobijci a churchillobijci vyvolávají dojem fašistů. Na které straně stály za okupace a protektorátu rodiny pana Hřiba, Koláře a Novotného?Evropská komise vypracovala další dokument, jenž počítá s rozmísťováním migrantů do členských zemí, které bude možno provádět i bez jejich souhlasu. Solidaritu si v EU prostě rozvracet nedáme

ParlamentniListy.cz

Zaorálek se zastal Koněva. Padla slova o „utržených z řetězu“ na ZápaděKritika islámu? Mladá Francouzka to zkusila, dopadla špatně. Přituhuje
Články autora
Průzkum
Má mít přednost Ústava ČR před unijní? Většina Poláků chce v průzkumu přednost národní Ústavy před Unijní. A Vy?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď