"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)

USA: veřejné školy učí ABC islámu

Autor: Erick Stakelbeck | Publikováno: 15.10.2008 | Rubrika: Svět
Ilustrace

CBNNews.com - Několik nedávných studií ukázalo znepokojivou ignoranci amerických studentů, pokud jde o historii Spojených států a světové dění.

Specialisté našli kořeny problémů skoro ve všem, selhávajícími školami počínaje a podprůměrnými učiteli konče.

Ale jak je to s obsahem výuky?

Věděli jste například, že muslimové objevili Ameriku? Nebo že Jeruzalém je arabské město? To je jen letmý pohled do historie, kterou se učili studenti v amerických třídách K-12 - a to za pomoci peněz daňových poplatníků.

Nová zpráva neziskového Institutu pro židovský a komunitní výzkum (Institute for Jewish and Community Research) poukazuje na to, že americké učebnice pro střední a základní školy obsahují nesčetné nepřesnosti o křesťanství, judaismu, Izraeli a Středním východu.

Institut zkoumal 28 z nejčastěji používaných učebnic historie, zeměpisu a společenských věd v USA. Nalezl nejméně 500 chyb.

Jedna z učebnic ignorovala židovské kořeny křesťanství; bylo vní napsáno, že víra byla založena "mladým Palestincem" jménem Ježíš.

Další konstatovala jako fakt, že Korán byl Mohamedovi zjeven Bohem.

V další bylo zase napsáno, že stará židovská civilizace přispěla "velmi málo" umění a vědám.

Učebnice jako tyto byly používány milióny žáků ve všech 50 státech. Sandra Stotsky - pracovnice Univerzity v Arkansasu - s tím měla osobní zkušenost.

Stotsky pracovala na Massachusettském ministerstvu školství od roku 1999 do roku 2003. V této funkci pomáhala nastavit standardy pro studenty a učitele až do úrovně K-12. Napsala o své zkušenosti knihu pod názvem "The Stealth Curriculum".

"Ozval se nám jistý počet skupin, které byly rozhořčeny, protože nechtěly to, čemu říkaly 'Eurocentrická' verze historie," řekla Stotsky. "Doslovně řečeno, chtěly islamocentrickou verzi historie, což znamená asi to, že se díváte na svět z islámské perspektivy a nemluvíte o žádných negativních aspektech islámu."

Po útocích 11.9.2001, Stotsky a Massachusettská rada zorganizovali speciální seminář pro učitele K-12, aby je poučili o islámské historii a Středním východě.

Centrum pro Středněvýchodní studie z Harvardské univerzity pomohlo seminář organizovat. Stotsky řekla, že byla šokována návrhy Centra:

"Navrhovali věci jako nechat studenty, aby si vyrobili modlitební koberečky; aby popsali, jaké by to bylo jít na muslimskou pouť hadž; naučit se nazpaměť pět pilířů islámu; poslouchat pasáže z Koránu a naučit se je recitovat; obléct se jako muslimové z určitých zemí. Z mého hlediska to bylo jasné porušení etiky toho, jak by se měly děti učit o cizích kulturách. To, co chtěli, bylo doslovně řečeno memorizování a učení se náboženské víry."

"Toto jsou nepřijatelné praktiky ve veřejné škole," dodala. "Popravdě řečeno, nebyly by to přijatelné akademické praktiky v jakékoli škole."

Harvard je jedna z 18 univerzit, která dostává státní dotace pod Článkem VI ze Zákona o vysokoškolském vzdělávání z roku 1965. Aby se kvalifikovaly pro tyto dotace, musí univerzity spolupracovat s učiteli na úrovni K-12 a pomáhat jim připravovat lekce pro školáky. Učitelé základních škol to plně využívali - koneckonců věřili, že získávají vysoce profesionální náhled na islám a Střední východ od vážených vysokoškolských znalců.

"Máme spoustu politicky naivních učitelů - učitelů s dobrými úmysly, co chtějí své žáky naučit víc o islámské historii," řekla Stotsky. "Tohle téma nebylo dobře pokryto v kursech historie, jimiž sami prošli, takže se upřímně snažili sami víc naučit a předat to svým studentům."

V mnoha případech dostali víc, než čekali: Saudská vláda darovala milióny dolarů středněvýchodním centrům na univerzitách, co dostávaly příspěvky podle Článku VI.

Harvardské Středněvýchodní centrum - jehož doporučení Massachusettské radě původně způsobilo, že se Stotsky začala starat, co se děje - je jedno z nich. Jak CBN sdělila dříve v tomto roce, dostalo v roce 2005 Harvardské centrum dotaci ve výši 20 miliónů dolarů od Saúdského prince Alwaleed bin Talala. Georgetownská Univerzita - další z dotovaných škol podle Článku VI - rovněž dostala v tomtéž roce 20 miliónů dolarů od téhož prince.

Díky těmto univerzitním centrům - vládou podporovaným a placeným daňovými poplatníky - se tak dostávají saúdské materiály až do školních tříd K-12.

"Saúdské dotace pro americké univerzity musíme vnímat v mnohem větším kontextu saudského šíření saudského úhlu pohledu" řekl Daniel Pipes, ředitel Středněvýchodního fóra ve Filadelfii. "Ať už je islámský nebo politický, Saudové mají úhel pohledu. A po celá desetiletí velmi chytře a velmi štědře tento úhel pohledu propagovali."

Mezi učebnicemi, které Harvardské centrum placené Saudy doporučuje pro žáky škol, je Učebnice Arabského Světa. Kniha byla vydána skupinou zvanou Zdroje Islámského a Arabského Světa, sídlem v Novém Mexiku, která byla založena v roce 1990 pomocí peněz organizací jako je Saúdská Aramco, ropná firma kterou vlastní vláda Saúdské Arábie.

Tato učebnice byla kritizována za to, že negativně zobrazovala Ameriku a Izrael, zatímco idealizovala islám. Byla zakázána v některých školských obvodech.

"Je velmi obtížné najít zde diskusi o starém Izraeli - že vůbec někdy existoval jako země," řekla Stotsky o učebnici. "Že tam vládl král, že tam byli králové. Že existoval král Šalamoun, a že Jeruzalém byl jejich hlavní město. Zdiskreditovali tam i založení státu Izrael; napsali, že to bylo vynuceno Evropskými a západními silami."

Jedním z nejkontroverznějších tvrzení bylo, že muslimští průzkumníci dorazili do Nového Světa před Kolumbem. Starší verze učebnice tvrdila, že někteří indiánští náčelníci měli dokonce muslimské jména, jako Abdul-Rahim. Tyto pasáže byly později odstraněny po značně rozšířené kritice ze strany jak vědců, tak i indiánských skupin. Editorka učebnice, Audrey Shabbas, neodpověděla na naší žádost o rozhovor.

Středněvýchodní politická rada - proarabská skupina ve Washingtonu D.C. - také vede vzdělávací kursy pro učitele K-12 a doporučuje Učebnici Arabského Světa jako ideální vzdělávací prostředek.

Saudský princ Alwaleed bin Talal daroval vloni vzdělávacímu programu pro učitele, provozovanému Radou, milión dolarů. Skupina neodpověděla na opakované žádosti o rozhovor.

Stotsky řekla, že jsou nutně potřeba přísnější standardy pro osnovy K-12, aby se zabránilo vlivu vnějších zájmových skupin. To byla tradičně práce místních úřadů.

"Státní úřady nemají moc k tomu určit osnovy", řekla. "To je odpovědnost místních úřadů. Takhle to zavedli naši farmáři. Jak víte, místní úřady, místní komunity, si určují vlastní osnovy, rozhodují o tom, co chtějí učit své děti. Státní úřady to mohou hodnotit, tak jak to teď probíhá, ale nemohou předepsat osnovy místním komunitám. A federální vláda nemůže předepsat osnovy zcela jistě. Proto teď svádíme bitvu o to, odkud přijdou národní standardy."

Standardy, které Stotsky pomáhala vytvořit pro Massachusettské školy, obsahují to, co nazývá "politicky nekorektní ale historicky přesné" lekce o islámském obchodu s otroky, islámské expanzi a zacházení se ženami v islámu.

"Co státní úřady mohou udělat - což, podle mě, je cesta, kterou jsme šli v Massachusetts - je zajistit, že standardy, které vytvoříte, budou prověřeny prvotřídními odborníky - širokou skupinou prvotřídních odborníků," řekla Stotsky.

Bitva o Článek VI dosáhla až na Capitol Hill. V srpnu Kongres potvrdil revizi Zákona o vysokoškolském vzdělávání z roku 1965, který zahrnuje i Článek VI. University nyní musí vysvětlit, jak budou jejich dotace podle Článku VI použity, a školy K-12 mají nyní ve své výuce nabízet šikorou škálu pohledů na globální problémy. Pokud je saúdský úhel pohledu i nadále mezi nimi, to teprve uvidíme.

Public Schools Teach the ABCs of Islam, By Erick Stakelbeck, CBN News Terror Analyst

October 9, 2008

http://www.cbn.com/CBNnews/460652.aspx?option=print

přeložil -dp-

3214 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Čtěte také

Eurabia.cz

Rasizmus! Středověk! Erdogan vyplísnil NěmeckoPřituhuje: Erdogan poslal Macrona do blázince!Proč americká vláda chrání saudskoarabskou rozvědku, když vyšetřovatele potvrdili její odpovědnost za 11 září?Uprchlická realita: Dívky jsou vyděšeny, ve třídě musí mít dospělé "dítě" co je obtěžuje ...Turecko otestovalo S-400 a chce k rozhovorům o Karabachu

ePortal.cz

Motivace některých dnes hodně slyšitelných kovidových alarmistů je velmi sporná, ne-li rovnou cynicky sobeckáKoronavirus v přímém přenosu

euPortal.cz

Pravda a láska nové generace: Radikální islám i nový komunismus vítán. Křesťanství zakázat? "Vyspělá demokracie" naším vzorem?Prosím, pomozte

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

euServer.cz

Na východní frontě chaos. Obávám se, že v letošním roce musíme počítat jen s těmi nejhoršími scénáři. Na Východě, na Západě, i u nás domaNepodmíněný příjem? – Cesta do pekel

ParlamentniListy.cz

Příští premiér? Existují jen dvě možnosti a rozhoduje se nyní. Do koronakrize promluvil sociologTolik a tolik mrtvých za tolik a tolik HDP. Ekonomka Švihlíková odhalila, co slýchá od některých členů vlády. A přidává varování
Články autora
Průzkum
Záleží Bruselu na životech Východoevropanů? EU mentoruje východní země zatímco k západním je benevolentnější. Záleží podle Vás Bruselu na životech Východoevropanů?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď